Blog

Hjemmeskole: Forløb 1 – bier, blomster & bivokswraps

Hjemmeskole: Forløb 1 – bier, blomster & bivokswraps

Forløbet her har fokus på bier og blomster. I kommer til at arbejde med de egenskaber, der er i honning og bivoks, hvad vi kan gøre for at forbedre vilkårene for de andre bestøvende insekter, vi har i Danmark, og hvordan vi som mennesker også kan spise blomster. Som en del af forløbet skal I lave jeres egne bivokswraps og sprede blomster i byen.

Hjemmeskole: Forløb 2 – mikrogrønt og urter

Hjemmeskole: Forløb 2 – mikrogrønt og urter

Forløbet her har fokus på planters vækst og dyrkning i byen. Gennem dyrkning af mikrogrønt kommer I til at følge spiring og vækst helt tæt på. Herudover kommer I til at arbejde med planters opbygning, livscyklus og hvordan fødevareproduktion kan finde plads i byen.

Hjemmeskole: Forløb 4 – køkkenhaven

Hjemmeskole: Forløb 4 – køkkenhaven

Forløbet her har fokus på dyrkning af spiselige grønt i køkkenhaven. Gennem opgaver omkring økologiske dyrkningsmetoder og forspiring af forskellige grøntsager, som I senere kan plante ud i jeres køkkenhave, kommer I godt i gang med jeres egen dyrkning samtidig med at I lærer om naturens processer.

Bladlus på altanen? Gode råd til håndtering

Bladlus på altanen? Gode råd til håndtering

Har dine planter fået lus? Så er du i samme situation, som de fleste af byens planteejere. Det varme og forholdsvis tørre forår har givet bladlusene de bedste formeringsbetingelser, og der er derfor MANGE bladlus i byen. Hvis du vil undgå at skulle i gang med at sprøjte, så læs vores gode råd her.

Åben Skole: Forløb 1 – Biodiversitet i byen & frøbomber

Åben Skole: Forløb 1 – Biodiversitet i byen & frøbomber

Lad skolehaven komme til dig og inddrag praktiske hands-on aktiviteter i din undervisning om bæredygtighed, natur og dyrkning – I behøver ikke have mere end en vindueskarm og byens rum til rådighed.
Forløbet er velegnet til elever fra ind- til udskoling, og selvom de praktiske aktiviteter grundlæggende er de samme, kan undervisningen nemt differentieres efter alderstrin.

Åben Skole: Forløb 2 – Mikrogrønt & fotosyntese

Åben Skole: Forløb 2 – Mikrogrønt & fotosyntese

Lad skolehaven komme til dig og inddrag praktiske hands-on aktiviteter i din undervisning om bæredygtighed, natur og dyrkning – I behøver ikke have mere end en vindueskarm og byens rum til rådighed.
Forløbet er velegnet til elever fra ind- til udskoling, og selvom de praktiske aktiviteter grundlæggende er de samme, kan undervisningen nemt differentieres efter alderstrin.

Åben Skole: Forløb 3 – Insekter & bestøvning

Åben Skole: Forløb 3 – Insekter & bestøvning

Lad skolehaven komme til dig og inddrag praktiske hands-on aktiviteter i din undervisning om bæredygtighed, natur og dyrkning – I behøver ikke have mere end en vindueskarm og byens rum til rådighed.
Forløbet er velegnet til elever fra ind- til udskoling, og selvom de praktiske aktiviteter grundlæggende er de samme, kan undervisningen nemt differentieres efter alderstrin.